این مردم وفادار!

این مردم وفادار!

کمانه: پایان این ساعت‌های پردلهره، سفید می‌شود یا سیاه را نمی‌دانیم. خوف و رجا که می‌گویند، دقیقا همین‌جاست! ولی یک کلمه هی در سرم پژواک می‌شود؛ «مغتنم» خوش به حال مغتنم‌ها! خوش به حال آنان که در هر لباس و منصب، یارِ امام هستند.حضورشان غنیمت است، و پای غنیمت‌های دنیا نمی‌نشينند...

گروه خبرخوب: از دیروز صدای امن یجیب مضطر اذا دعاء و یکشف السوء از هر کوی و برزنی به آسمان بلند شده است. در این لحظه های نفسگیر و سخت، که دقیقه به دقیقه اش سخت می گذرد به مردم ایران، همدلی و شانه به شانه بودن ها و توسل به امام رضاست که آرام جانمان می شود به این امید که خادم بی چون و چرای آستان امام مهربان و خدمت گزاران همراهش سر سلامت باشند!

همه ایران دست به دعا!

«از وقتی این خبر را شنیدیم، دل تو دلمان نبود. لحظه به لحظه اخبار را دنبال می کردیم اما دیگه طاقت نیاوردیم و بعد از اینکه شنیدیم مردم در خیابان ولیعصر دور هم جمع شدند تا برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش دعا کنند ما هم از خانه بیرون زدیم و خودمان را رساندیم به میدان ولیعصر. خدا کند که رسانه ها برای مردم ایران خوش خبر باشند.» این حرف های زن جوانیست که خودش و بچه هایش را رسانده به میدان ولیعصر(عج). این مردم در هر شرایطی نشان دادند بلدند کنار هم بودن ها را. مردم وفادار تهرانی در اولین ساعت ها پس از انتشار خبر سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان در میدان ولیعصر تهران دور هم جمع شدند و در کنار هم دست ها را به آسمان بلند کردند.

خوش به حال مغتنم ها!

جنس خبرخوب در روزهای سخت فرق می کند. گاهی چند خط حتی اگر حامل خبری در این دنیای مادی و فانی نباشد اما فارغ از هر نتیجه ای خبرخوب دلهای بیقرار می شود مثل این چند خط دست نوشته حمیده سادات میرزایی که خیلی خوب وصف این لحظه های بیقرار است؛«خوشبختی یعنی؛ پایان این ساعت‌های پردلهره، سفید می‌شود یا سیاه را نمی‌دانیم. خوف و رجا که می‌گویند، دقیقا همین‌جاست! ولی یک کلمه هی در سرم پژواک می‌شود؛ «مغتنم» خوش به حال مغتنم‌ها! خوش به حال آنان که در هر لباس و منصب، یارِ امام هستند.حضورشان غنیمت است، و پای غنیمت‌های دنیا نمی‌نشينند...آخرالزمان است و طوفان حوادث و فتنه‌ها؛این رنج‌های تدریجی، این دلهره‌های کش‌دار، این دلشوره‌های تمام نشدنی، این اضطرارها و اشک‌ها می‌آیند و می‌روند. اگر ثمره‌اش رشد ما نباشد، باخته‌ایم...خوش به حال آن خدمت‌گزاران مغتنم و بدا به حال ما عافیت‌طلبان عزلت‌نشین!

سد قیز قلعه سی برگ برنده دیپلماسی آب !

خبر افتتاح سد قیزقلعه سی و جزییاتش را که خواندم، همان موقع تصمیم گرفتیم تیتر بسته خبرخوب امروز را بزنیم؛«قیزقلعه سی؛ برگ برنده دولت در دیپلماسی آب» اما بعد از انتشار خبر سقوط بالگرد و بی خبر بودن از شما آقای رییس جمهور! خواستیم عطای این خبر و تیتر را به لقایش ببخشیم اما نوشتیم تا مردم بخوانند و بدانند که دیروز شما از پاستور برای چه کاری به دل خطر زدید و رفته بودید برای افتتاح یک سد مهم. سدی که با توان و دانش مهندسان ایرانی و حمایت های شما و دولت تان به سرانجام رسید تا عنوان مهم ترین پروژه آبی و مرزی کشور را از آن خود کند. تا بزرگ ترین شبکه آبیاری زهکشی شمال غرب کشور را تامین کند، سدی که پیاده سازی دیپلماسی آب و حسن همجواری ایران و آذربایجان است و در سال های ساخت برای 40 هزار نفر اشتغالزایی کرده است. حتما موقع افتتاحش مردم محلی هم بودند و کیف کردند از اینکه رییس جمهور مملکت شان بلند شده و آمده به سخت و صعب العبورترین مناطق ایران برای افتتاح یک سد. سرت سلامت آقای رییس جمهور!

معجزه یک پرچم

درست در همین ساعت های دلهره آور که نمی توان حتی یک لحظه هم چشم از رصدخبرها برداری، در ندامتگاه کرج خبرهاست. شاید پیش خودتان بگویید این لحظه های کشدار را چه به خبرخوب از زندان! اما حلقه اتصال این خبر و حال این ساعت های ما امام رضاست! ضامن آهو که در روز ولادتش همه ما دل سپردیم به کرمش و این دل سپردن بی چون و چرا، دل مادر داغ دیده را هم نرم کرد و اینطور شد که پرچم حرم امام رضا(ع) در صبح روز اجرای حکم قصاص قاتل، دل خانواده مقتول را بعد از 14 سال نرم کرد و پای چوبه دار از قصاص قاتل گذشتند و جانی دوباره بخشیدند به زندگی.

دعا کن همه پیدا شویم آقا سید! ما برای تو و تو برای ما!

حسن ختام بسته خبرخوب امروز یک دست نوشته است از مداح اهل بیت؛ حاج مهدی رسولی که وصف حال مردم ایران است و چه خوب تعبیری کرده از شب بی انتهایی که گذراندیم؛« در این انقلاب، یلدا را در آخرین شب اردیبهشت دیدیم! مگر یک مرد در جستجوی دردِ مردم تا کجا میتواند پیش برود که نشود پیدایش کرد؟! شب از نیمه گذشت، وقت نماز شب است، آقا سید! به خاطر دستهای رو به آسمان این مردم، بلند شو و در قنوتت دعا کن که همه پیدا شویم، ما برای تو و تو برای ما...»

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید.در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.پ‌ن: برای مشاهدهٔ خبرهای خوب به صفحهٔ «خبر خوب» گروه «زندگی» به نشانی ‎@GoodNews_Lifeمراجعه فرمایید.
 


ارسال دیدگاه